به نقل از Better Business Bureau، این کار با یک هنرمند کلاهبردار شروع می شود که ویدیویی از انبوهی از پول نقد ارسال می کند که یک کلاهبردار ادعا می کند که آنها فقط در چند روز با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به دست آورده اند و می توانند همین کار را برای شما انجام دهند.
هنگامی که به هنرمند کلاهبردار پیام دهید، آنها از شما می خواهند که از طریق Paypal، Zelle یا Venmo برای یک “سرمایه گذاری” ارز دیجیتال پول ارسال کنید. پس از ارسال پول، آنها با پول شما غیب میشوند.
کریس هامر، کارشناس امنیت سایبری گفت:
«اگر در خیابان راه میروید و کسی به سراغ شما میآید و میگوید میتوانم پول شما را دو برابر کنم، فقط ۲۰ دلار به من بدهید و به محض اینکه برگردم، ۴۰ دلار به شما پس میدهم. قراره بهشون بدی؟ احتمالا نه،”.
هامر گفت که درک این نکته مهم است که هر چیزی که در رسانه های اجتماعی ظاهر می شود ممکن است آن چیزی نباشد که به نظر می رسد. این برای انجام بازیهای آنلاین یا شرکت در آزمونهای به ظاهر بیضرر رسانههای اجتماعی یا اینفلوئنسرهایی با هزاران دنبال کننده که محصولاتی را به شما میفروشند نیز صدق میکند.
هامر گفت که مهم است به خاطر داشته باشید که خدمات “رایگان” هرگز واقعا “رایگان” نیست.
«هر زمان که کسی به شما خدمات رایگان ارائه میکند به این دلیل است که شما کالا هستید. آنها اطلاعات و دسترسی شما و موارد پسندیده و ناپسند شما را به تبلیغکنندگان میفروشند.» «شما همان چیزی هستید که به تبلیغکنندگان میفروشند. شما کالا هستید.»
هامر گفت که این آزمونها همچنین میتوانند برای جمعآوری اطلاعات شخصی بیشتر مورد استفاده قرار گیرند که میتوانند برای سرقت هویت مورد استفاده قرار گیرند – مانند فریب دادن شما برای به اشتراک گذاشتن ماه تولد خود با یک مسابقه “سنگ تولد خود را انتخاب کنید” و سپس به اشتراک گذاشتن سال و روز تولد خود در یک مسابقه جداگانه که به نظر می رسد که از گروه دیگری باشد اما واقعاً اینطور نیست.
او می گوید که هرچه اطلاعات کمتری ارائه دهید، احتمال کلاهبرداری کمتر می شود.
ارشد روابط بینالملل خوندم که قبلاً برای سایتهای سیاسی قلم میزدم. اما دنیای رمزارزها و بلاکچین آنقدر مرا مجذوب خود کرد که تصمیم گرفتم مسیر شغلیام را ...