ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در راستای بهبود سودخالص شرکت توییتر و تبلیغ شهروندِ خبرنگار اعلام کرد که سازندگان تولید محتوا در بستر رسانههای اجتماعی اکنون میتوانند از محتوای خود کسب درآمد کنند.
از زمان تسلط ماسک بر توییتر، این شرکت چندین اقدام جدی برای تبدیل خود به یک تجارت سودآور انجام داده است که شامل اخراج گسترده کارکنان و معرفی حق عضویتهای توییتر آبی میشود. در حالی که بسیاری از افرادی که قبلا تایید شده بودند، درخواست پرداخت هزینه ماهانه برای دریافت تیک آبی در توییتر را رد کردند اما ماسک از آن به عنوان یک جریان درآمدی مورد نیاز برای شرکت یاد میکند.
آخرین اصلاح کاربر محوری که به افراد امکان کسب درآمد از تمام فرمهای محتوای توییری را میدهد، با هدف بهبود تعامل دنبالکننده و ایجاد جریانهای درآمدی جدید در این بستر همراه است. این اصلاح ویژگی حق عضویت است که به کاربران توییتر این امکان را میدهد تا دنبالکنندگان را موظف به پرداخت هزینهای ماهانه «که توسط توییتر در دسترس است» کنند. پس از پرداخت این هزینه، مشترکین به محتوای انحصاری سازنده دسترسی پیدا میکنند که به صورت عموم برای دیگران قابل مشاهده نیست.
به نظر میرسد اعضای جامعه رمزارزها در توییتر که به دلیل سالها فعالیت در این فضا، اعتبار و دنبالکنندگان زیادی را به دست آوردهاند، از معرفی حق عضویت برای دیدن محتوای بیشتر سازندگان با آغوش باز استقبال میکنند.
ارشد روابط بینالملل خوندم که قبلاً برای سایتهای سیاسی قلم میزدم. اما دنیای رمزارزها و بلاکچین آنقدر مرا مجذوب خود کرد که تصمیم گرفتم مسیر شغلیام را ...