SocialFi چه معنایی برای سازندگان دارد

SocialFi چه معنایی برای سازندگان دارد
۱۲ مهر ۱۴۰۱

 

دیفای DeFi، همچنان به تکان دادن دنیای ارزهای دیجیتال ادامه می دهد. GameFi انقلابی در بازی های سنتی ایجاد کرده است. اما در مورد SocialFi چطور؟

 

ترکیبی از رسانه های اجتماعی و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، آخرین نوآوری وب 3.0 است. که این رویکرد جدید “SocialFi” نام دارد که مخفف «مالی اجتماعی» است و به سازندگان محتوا، تأثیرگذاران و کاربران دیجیتالی که خواهان کنترل بیشتر بر داده‌ها هستند، قدرت می‌دهد.

پلتفرم های رسانه های اجتماعی به یکی از بزرگترین بازیگران در دنیای وب 2.0 تبدیل شده اند. تحقیقات نشان می دهد که حدود 59 درصد از جمعیت جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. جای تعجب نیست که داده‌ها نشان می‌دهند، فعالیت دیجیتال در دوره‌های قرنطینه COVID-19 به طرز چشمگیری افزایش یافته است. رفتار کاربر نیز تغییر کرده، زیرا مردم زمان بیشتری را در رسانه‌های اجتماعی، سرویس‌های پیام‌رسان و برنامه‌های موبایل سپری می کنند.

نگرانی ها غول های رسانه های اجتماعی با وجود محبوبیت گسترده پلتفرم هایی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام، متمرکز بودن بیش از حد آنها است.

 

چگونه SocialFi قصد دارد قدرت رسانه های اجتماعی متمرکز را بشکند؟

SocialFi با هدف توانمندسازی کاربران رسانه‌های اجتماعی برای کسب درآمد از ارزش ویژه “برند” خود، حفظ مالکیت داده‌های دیجیتال، و تقویت یک فرآیند مدیریت غیرمتمرکز، که در آن پلت‌فرم‌ها نمی‌توانند به‌طور یک‌جانبه محتوا را انتخاب کنند، است.

NFT های قابل برنامه ریزی یکی از مفیدترین ابزارهای SocialFi هستند. به عنوان شناسه های دیجیتال منحصر به فرد، کاربران می توانند هویت مجازی خود را سفارشی کنند و حتی محتوا را به عنوان NFT بفروشند و یا اجاره کنند. به عنوان مثال، یک کاربر SocialFi می تواند بلافاصله یک پیام تاثیرگذار را تنها با کلیک یک دکمه به یک NFT تبدیل کند.

اینفلوئنسرها و خلاقان برای پرورش هویت برند خود در پلتفرم های رسانه های اجتماعی و سپس کسب درآمد از ارزش ویژه برند خود برای تولید درآمد تلاش می کنند. در حالی که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی سنتی، تبدیل اعتبار اجتماعی به پول را دشوار کرده‌اند. با SocialFi، خلاقان می توانند ارزش ویژه برند را با رمز ارز های خود ایجاد کنند، و حتی یک اقتصاد کوچک پیرامون آن ایجاد کنند.

طراحان، نقاشان و هنرمندانی که آثار خود را می‌فروشند، می‌توانند به راحتی ردیابی کنند که به کجا می‌رود تا اطمینان حاصل شود که کلاهبرداران سعی در کپی، سرقت یا دستکاری آثار آن ها را ندارند.

 

 

منبع:
newsbtc
یعقوب قریشی

ارشد روابط بین‌الملل خوندم که قبلاً برای سایت‌های سیاسی قلم می‌زدم. اما دنیای رمزارزها و بلاک‌چین آنقدر مرا مجذوب خود کرد که تصمیم گرفتم مسیر شغلی‌ام را ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *