آیا رمزارزها می‌توانند به عنوان مهریه تعیین شوند؟

آیا رمزارزها می‌توانند به عنوان مهریه تعیین شوند؟
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

طبق گزارش سایت خبری بلاک‌پست و به نقل از ایرنا، ارزدیجیتال از نظر قانونی اعتبار ندارد. بدین‌ترتیب، استفاده از رمزارزها برای پرداخت مهریه در ایران غیرقانونی به شمار می‌رود و می‌تواند منجر به بروز مشکلات حقوقی و مالی شود.

گفتنی است که رمزارز یکی از پدیده‌های نوظهور اقتصادی جدید در سال‌های اخیر است و برخی از افراد آن را به عنوان راهی جایگزین برای معاملات با پول می‌دانند. همچنین، دولت دوازدهم طی تصمیماتی مصوباتی برای نحوه استفاده از ارزهای دیجیتال تعیین و تنظیم کرد و مراکز استخراج آن را جزو واحدهای تولیدی صنعتی دانست.

طبق مصوبه 13 مرداد 1398 هیأت وزیران در زمینه استفاده از ارزهای دیجیتال، استخراج رمزارز با دریافت مجوز از وزارت صنعت معدن و تجارت مجاز است، اما استفاده از آن صرفا با قبول مسئولیت خطرپذیری از سوی خریدار یا فروشنده در مبادلات خارجی صورت می‌گیرد و به هیچ عنوان تحت حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی قرار نمی‌گیرد.

پیش از این، دولت تصویب کرده بود که رمزارزهای استخراج شده بر اساس مجوزهای صادره برای تأمین ارز واردات کشور و بر اساس مقرراتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، قابل معامله خواهند بود و حد مجاز رمز ارز استخراج شده و قابل معامله توسط هر واحد استخراج کننده، بر اساس میزان انرژی مصرف شده توسط آن واحد و طبق دستورالعمل وزارت نیرو تعیین می‌شود.

 

منبع:
irna
یاسمن معصومی

من یکی از علاقمندان به حوزه برنامه نویسی هستم و جالبه که به واسطه‌ی این حوزه و به صورت اتفاقی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شدم. من عاشق یادگیری چیزهای جدیدم و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
آخرین مطالب